Tq admin sbb sudi post
Ak terpangil dengan situasi yg dihadapi oleh minah operator seblom ni.
Ak cuma na higlht isu “MENGEJEK”
Kadang2 orang xkan pham ap skop kerja yg kami hadapi.Biar ak terangkan betapa teruk nye hari2 kami berkerja tanpa memerlukan sesorang itu dihdapan kami
Ye..kami bole bjiwa kental dlam masa yg sma jugak kami lalui liku2 kihidupan yang perit.
Ak pernah dpat call dari customer lain bangsa dan agama.Sesetengah mereka ad yg sgt polite ..xkurang jgak yg lagi berat telinga mendengar lagi membisa jawapan dihati.
3.00 pagi
Hello,megah suasana company(rekaan semata2)Boleh sya bntu?
Eh..korang ni xreti buat keje ke?.korg tau x ktrg ni keje…ingt mmbuta je ke mcm korang.Ptutla dot kje angkat telepon je ..bodoh na mmpus…ptut la xkmna pun kje..bgus la.Apa jenis layanan la korg bg.Solution mcm ^@^#.Kau suruh org kau dtg skrg seblom ak pcah bakar kedai
Encik tuan puan dato datin tengku mak engku
Ketahui lah yg kami juga punya skop kerja
Kami ni hanya mnjlan tggjwab je ..jgn la menghrap kmi ni dpt meyelesaikn mslh anda on the spot.Klo skop kerja kami boleh angkat call lpas tu grak ke stiap outlet yg bermslh …dah lma kami buat…jgn kata selesaikan … klo bole na pastikan setiap outlet tu xde mslh langsung..tapi tugas kami hanya mngmbil report dan bantu takat mna ja kami boleh melalui telefon.Itu pun dengan maklumat terperinci dari customer
Ni x…ad je custmer yg trus2 maki dgn service kami tanpa ap2 mklumat…kdg2 serendah2 nye kami dicaci.Kami ni hanya menjalankan tugas shja cik.Jangan la encik harap kami yg angkat call,kami yg pergi ke outlet yg bermslh..klo mcm tu..klo hq kat kl..outlet yg bmslh kat pahang berapa jam plk kami na kesana…lagi mnambah amarah dihati?bukankah begitu
Customer jgak kene pham dlam sehari bukan 1 – 5 org kami terima pangglan tapi beribu pangilan dalam satu hari.
Perkjaan kami mrmerlukan msa 2-5minit untuk mghubungi pihak ketiga dlam satu pngilan.Ini x…ad je cutmer yg mara knpe xde updte dri mna2 pihak kami..
Encik..xsmua person in charge berada di outlet…dorg pun mnusia encik…ad yg tengah berak…anak tengah sakit..tayar bocor..kereta rosak.Semua tu bnda2 yg kita alami dlm harian kita.
Jangan la encik harap smua bnda trus superman bole dtg mbantu.Benda ni ak tekankan pada smua customer,setiap operator careline ad skop msing2 dan cara kami untk mgwal dan meyelesaikan satu2 mslh…kami xkan bia custmer terkontang kanting.
Ad yg bole refund kami refund…ad yg bole trus ke tempat yg bermslh…trus ke tmpt bmlsh…TAPI ak xnafikan ad je operator careline yg kurang ajr,YG MASUK KERJA TAPI XBUAT KERJA,yg xmbntu lansung,ad yg sambil lewa,ad yg maki hamun cstmer,ad yg xreti na angkat call yg da bertubi2 msuk dan mcm2 lagi.Kadang2 tu klo shift mlm 3 org je..tapi call masuk mcm 90 org … Itu semua diluar kemampuan kmi.Andai kata anda bertemu dgn operator sebegini mohon adukan pada hq.Kerana kami sebagai perkerja hanya mengikut arahn dan skop perkerjaan..Jangan kata plk kau da tau kwan kau kurng ajar npe xckp kat bos kau…Kalau ak bole…da lama ak buat ..xyh tggu bos..tapi sapa la kami.
Apa2 pun pahami la skop kerja msing2..
PEACE TO ALL OPERATOR/CARELINE CUSTOMER YG AD DI MALAYSIA.
MARILAH BERHUHU+ BERJIWA KENTAL DAN MAJU UNTUK BANGSA DAN NEGARA
– ak pun operator
Hantar confession anda di sini -> www.iiumc.com/submit
0 comments:
Post a Comment